Wednesday, June 1, 2011

Sabtu Terakhir untuk pertengahan 2011 - 28 haribulan Mei

Antara saat-saat yang seronok dalam rutin hidup aku, ialah apabila dapat menghabiskan masa dengan insan tersayang (keluarga ,adik-adik juga mereka dan mereka) HEHEHE.... :)

Adalah lebih manis bila dapat menikmati manisan (deserts) yang sangat sedap, walaupun harganya agak "ROBINSON" (bak kata Ayah aku). Nak dijadikan sejarah, Sarah, Nadya dengan aku pergi melepak dekat "SWEET CHAT", Midvalley Megamall, buat kali pertamanya, Sabtu lepas.

Senarai pilihan pemanis mulut (Deserts) yang ada memang sangat menarik, bukan sekadar perhatian, TETAPI tekak dan selera kita orang yang sebenarnya dah kenyang tahap dewa kesuma (belum dewa kayangan lagi) pada ketika tu.

Jadi, apa lagi, dengan berbekalkan keyakinan yang tinggi dan usaha sama tanpa berbelah bagi , kita orang pun "ORDER" pilihan masing-masing.
Sarah pesan - Soybean Jelly (Taufufah) with Fresh Strawberries - aku tak makan sebab aku alah dengan soya, tapi Sarah kata "Sedap giler, Number 1". Nadya pulak dengan - Durian Pancake (yang ni memang sedap giler OKkkk!!!), aku plak pesan TEA TIME SET (1 Scone + 1 Tuna Toast + 1 Chicken Toast + 1 Sweet Ending Hot (Pulut Hitam with Tong Yuen (Peanut)).

Malas nak citer panjang-panjang.

Tapi semua pemanis mulut ni, memang dapat markah 6 bintang aaaa... Kenapa???
Sebab.. memang sangat sedap. Walaupun menu kita orang adalah pemanis mulut, tapi semua pemanis mulut yang kita orang pesan ni, tak terlalu manis. Kombinasi rasa manis, lemak, dan masin semuanya sangat padu dan lengkap "PERFECT MATCH". Aroma pemanis mulut dekat SWEET CHAT ni pun memang menyelerakan, bertambah-tambahlah lagi selera kami (walaupun masa tu memang dah kenyang).

Kalau korang saja-saja rasa nak lepak dan tak pikir nak makan makanan berat, SWEET CHAT ni memang "RECOMMENDED" laa. Kalau nak makan, makanan berat pun ada juga. Tapi dekat sini, kami cuma cuba pemanis mulut die, yang merupakan hidangan istimewa (specialties) SWEET CHAT.

Ok....sekarang masa untuk menambah rasa BERKOBAR-KOBAR korang dengan memuat naik gambar- gambar kita orang dan menu-menu masa kita orang dekat sana. Sila -silalah amati gambar-gambar ini dengan tekun yer sebelum melangkah ke SWEET CHAT untuk menikmati rasa sebenar...HEHEHE...

































Sarah yang FOKUS memilih menu..

























Aku dah pilih dah, Ok..Thank you.. I Love You (kata Nadya)




















Senyum (sabar menunggu bubur pulut hitam)-tak berapa nak sabar la Ah Moiii...:P






















Sarah & Me...(ya..yaa..She's gorgeous than me..I know...:P)






















Scone with cheese cream & jam , Tuna & Chicken Toast




















Soybean Jelly with Fresh Strawberries...(pakkal jer aku tak leh makan)..























Pulut Hitam With Tong Yuen(tepung pulut berinti kacang tanah)























Paling besttttt ; TEMPAT PERTAMA DIMENANGI OLEH "DURIAN PANCAKE"...Sedap giler wei..Nak-nak bila aku dah lama nak makan durian tapi tak terbeli-beli...

No comments:

Post a Comment